Interactieve fundraising experience in Hoog Catharijne om de aarde te vergroenen
Utrecht, 21.11.22
Dit weekend stond Hoog Catharijne, één van de drukste retailhubs in Nederland, helemaal in het teken van vergroening. blowUP media, Doneasy en Justdiggit hebben samen met shopping center Hoog Catharijne de handen ineen geslagen om op een positieve en innovatieve manier aandacht te vragen voor het klimaat. Door te bewegen konden bezoekers van Hoog Catharijne op de interactieve terminals van Doneasy een eigen boom als digital art piece laten groeien waarna € 1,- gedoneerd kon worden aan Justdiggit. Na iedere donatie toonden diverse grootformaat LED schermen van blowUP media in Hoog Catharijne realtime bedankt-content. Met een grote awareness campagne op alle schermen in en om het shopping center is de missie van Justdiggit om de aarde weer af te koelen gecommuniceerd en werden bezoekers uitgenodigd om ook in beweging te komen op verschillende activatieplekken in het shopping center. Voor iedere gedoneerde Euro kan Justdiggit maar liefst 75 m2 droog land weer vergroenen in Afrika.
The Groundbreakers, het eerste groene merkactivatiebureau van Nederland, heeft geholpen om met een grote berg aarde op het Utrechtse stationsplein aandacht te vragen voor deze interactieve fundraising experience.