Een natuurvriendelijke campagne

blowUP media en Albert Heijn presenteren eerste steigerdoekcampagne inclusief verticale tuinen in Utrecht en Den Haag

3 oktober, 2023

Albert Heijn & Dentsu hebben de handen ineengeslagen met blowUP media om een campagne te realiseren waarin campagneboodschap en natuur naadloos in elkaar overgaan. Twee verticale tuinen zijn geïntegreerd rondom AH ‘Terra’ – de nieuwe lijn plantaardige producten, waardoor de tijdelijke renovatiesponsoring verandert in een groene, plantaardige, boodschap in het hart van Utrecht en Den Haag. Zoals alle campagnes sinds 2014, is de campagne geprint op ECHO®, het duurzame steigerdoek volledig gemaakt van gerecyclede PET flessen en 100%-PVC vrij. Ook worden alle campagnes per september 2023 volledig gecompenseerd in natuurrestoratieprojecten van Justdiggit.

De impact van dit initiatief gaat veel verder dan de visuele aantrekkingskracht. Na afloop van de campagne zullen alle 1700 planten uitgedeeld worden aan inwoners die zelf minder te besteden hebben dankzij de gezamenlijke inspanningen van Stichting Present en de Natuur- en Milieufederatie Utrecht. Op onder andere stadsboerderijen en stadstuinen zullen de planten uitgedeeld en verplant worden. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de planten niet alleen het stedelijke landschap verfraaien, maar daarna ook de omgeving van inwoners van de steden.