blowUP media breidt The Collective® uit in Rotterdam met twee unieke LED-schermen voor 3D-content en multi-product advertising

29 februari 2024

blowUP media lanceert in Rotterdam – Alexandrium Shopping Center – twee spectaculaire LED-schermen. Beide digitale landmarks zijn onderdeel van het Digital Out of Home netwerk The Collective® en voegen waarde toe aan het shopping center.
ALEX, het grootformaat driezijdige digitale scherm van 21 m2 dat vanuit het plafond naar beneden komt, is uitermate geschikt voor multi-product of multi-feature advertising. Merken kunnen op iedere zijde een ander product, model, kleur of andere variatie tonen. Advertentiecontent kan ook naadloos en als doorlopend geheel ingezet worden door het bijzondere design van het LED-scherm. Door het gebruik van een consistent ontwerp, branding op alle schermen en 360˚ bewegende grafische elementen rondom komen merkcampagnes op dit scherm het best tot z’n recht.
Ook introduceert blowUP media in Rotterdam als eerste in Nederland een verticale tuin rondom een digitaal scherm met The Green® Alexandrium. Dit Premium Plus LED-scherm van bijna 20 m2 is omringd door 40 m2 aan verticale tuin met echte planten. Meer dan 1000 planten vergroenen het shopping center en creëren een positief effect op bezoekers. Door de toepassing van 3D-content op dit GreenTech hoekscherm kunnen merken een nog spectaculairdere visuele merkervaring aan consumenten bieden. Binnenkort wordt er nog een head-on scherm als derde digitale landmark in het shopping center toegevoegd.

Zowel ALEX als The Green® Alexandrium zijn gemaakt van state-of-the-art hardware en hebben een ongekend hoge resolutie, waardoor de kijkervaring en content naar een hoger niveau wordt getild. Beiden LED-schermen bestaan uit 80% gerecycled aluminium afkomstig uit Nederland en zijn gevoed door 100% Nederlandse groene stroom. Duurzaamheid vormt al jaren één van de strategische pijlers van blowUP media Benelux. Met deze nieuwe initiatieven in het grootste shopping centrum van Rotterdam wordt hier verder invulling aan gegeven, om positieve impact te maximaliseren.

“Met deze nieuwe digitale landmarks in het onlangs vernieuwde Rotterdamse shopping center heeft blowUP media een omgeving gecreëerd die garant staat voor impact, emotie en een hogere naamsbekendheid voor merken, waardoor ze een diepere connectie kunnen maken met hun doelgroep. Het GreenTech scherm met verticale tuin en het hangende LED-scherm met drie displays sluiten naadloos aan bij de architectuur van het gebouw van onze zeer gewaardeerde vastgoedpartner Klépierre. Met HUB creëren we visuele merkervaringen die in de herinnering blijven hangen en we staan klaar om merken en bureaus te helpen het maximale uit hun DOOH-campagne te halen”, zegt Ernst Vos, Chief Commercial Officer van blowUP media Group.

 

Impactvolle contentmix
Ter ere van deze lancering is 3D-content ontwikkeld door non-profit organisatie en duurzaamheidspartner Justdiggit. Daarnaast zijn OMEGA, H&M, Coty, Tony Chocolonely, HBO en Diergaarde Blijdorp de eerste merken die adverteren op deze innovatieve schermen. Ook wordt digitale kunst van Rotterdamse kunstenaar Sibumski exclusief weergegeven.

 

 

The Collective®
blowUP media biedt adverteerders met The Collective® een digital Out of Home netwerk in de grootste steden van Nederland. Premium Plus advertising screens op landmarklocaties in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Tilburg, en realiseert zo een unieke positie in het Nederlandse DOOH landschap. Naast deze Premium Plus schermen behoren ook Giant Posters en creatieve activaties tot het portfolio van blowUP media.