12-jarige creatief directeur tekent Cinekid's 3D DOOH-campagne

Cinekid x Lama Lama x blowUP media

3D DOOH-campagne van Cinekid Festival getekend door 12-jarige creatief directeur
Utrecht, 10.11.2022

In Utrecht is de kleurrijke en innovatieve 3D digital Out of Home campagne van Cinekid Festival te zien. NEO, het grootformaat transparante LED-scherm boven de hoofdingang van Hoog Catharijne van mediapartner blowUP media, verrast en verwondert voorbijgangers met een 3D-karakter die centraal staat in de mediacampagne van het 36ste Cinekid Festival. Deze impactvolle 3D DOOH campagne is op een zeer creatieve en verrassende manier tot stand gekomen; van kindertekening tot innovatieve 3D-campagne. In co-creatie met de Junior Crew van Cinekid bieden Lama Lama en blowUP media de creativiteit van kinderen het podium dat het verdient.

Cinekid Festival is het grootste film- en mediafestival voor kinderen. Omdat Cinekid Festival kinderen verbindt aan de vrije en creatieve wereld van film, denken kinderen mee over het programma, het interviewen van filmsterren, de nieuwste games en het testen van films. De Junior Crew van Cinekid bestaat uit een groep enthousiaste kinderen tussen de zeven en twaalf jaar oud die nauw betrokken zijn bij het festival. Ieder Junior Crew-lid tekende dit jaar een eigen, persoonlijk karakter voor het festival; dit mocht zo speels en fantasievol als ze zelf konden bedenken. De tekening van de 12-jarige Imraan werd uitgekozen voor de mediacampagne van Cinekid Festival 2022. Hij werd dan ook aangesteld als creatief directeur van de nieuwe campagne. Zijn karakter is door creatief bureau Lama Lama als een innovatief 3D-karakter tot leven gekomen. blowUP media is als mediapartner nauw betrokken bij deze innovatieve DOOH-campagne, waarbij de illusie van diepte (3D) is gecreëerd.

 

Naast de 3D-experience op het indrukwekkende digitale scherm NEO aan het bekende Utrechtse stationsplein, is de Cinekid-campagne met het 3D-karakter ook op andere LED-schermen van blowUP media in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Tilburg te zien.

Ernst Vos, Chief Commercial Officer blowUP media Group: “Imraan en de Junior Crew hebben van ons digital Out of Home netwerk The Collective® letterlijk next generation 3D screens gemaakt. blowUP media is een impact-first bedrijf met een duidelijke focus op innovatie, technologie en waardecreatie. Het hele team is trots op deze samenwerking met Cinekid en Lama Lama”.

Mirella Boumans, Head of Marketing bij Cinekid: “Cinekid Festival gaat over de toekomstige generatie, daarom zijn we super blij dat de 12-jarige Imraan de basis heeft gelegd voor de vormgeving van het jaarbeeld 2022. We zijn ontzettend trots dat de campagne daarna zo prachtig tot leven is gekomen in Utrecht”.

“Wij hebben een campagneconcept voor Cinekid neergezet waarbij de creativiteit van kinderen letterlijk het artwork hebben bepaald. Wij hebben het vervolgens digitaal tot leven gebracht. Dit is een mooi voorbeeld van het koppelen van creativiteit (door de allerkleinsten), digitale power, innovativiteit en exposure. Deze vier aspecten kwamen perfect tot uiting in het 3D DOOH billboard van blowUP media. Het is mooi om alles zo bij elkaar te zien,” zegt Jort Boot, Creative Director bij Creative Digital Agency Lama Lama.

3D in DOOH steeds meer mainstream
3D immersive content in digital Out of Home wordt steeds meer mainstream. De kwaliteit van grootformaat LED schermen levert een grote bijdrage aan de blijvende impact die met 3D content gemaakt kan worden. blowUP media helpt merken met creatieve oplossingen voor de productie van 3D campagnes.