Voor de lancering van de nieuwe collectie koos Hunkemöller voor een opvallende special out of home-campagne, gerealiseerd met HUB, onze in-house creative agency. Na tien jaar keerde SAIL Amsterdam terug, hét maritieme evenement dat ruim 2,5 miljoen bezoekers trok. Midden in die drukte pakte Hunkemöller uit op de doorgang van de IJ-passage en IJ-hall op Amsterdam Centraal Station. Precies de plek die de belangrijkste route vormt voor bezoekers naar de grote schepen in de IJhaven. Hier transformeerde Hunkemöller een alledaagse doorgang tot een opvallend merkstatement.
De campagne liet zien dat out of home meer kan zijn dan zichtbaarheid alleen. Door middel van placemaking werd de locatie veranderd tot een plaatsgebonden activatie, waarbij Hunkemöller ownership nam over de ruimte binnen het evenement. Met de boodschap “SAIL in Comfort” werd ingehaakt op het evenement en werd de nieuwe collectie verbonden aan het spektakel van SAIL. Dankzij de inzet van placemaking viel Hunkemöller precies op waar en wanneer de aandacht van voorbijgangers het grootst was.
De campagne onderscheidde zich door de combinatie van acht bestickerde ramen en vier geïntegreerde LED-schermen met gebogen vormen. Deze naadloze integratie gaf de campagne een hoogwaardige uitstraling en premium look & feel. Door de centrale plaatsing op de drukste hoek van Amsterdam Centraal werden bezoekers verrast door een mix van statische en dynamische content in de campagne van Hunkemöller.
Wil jij dat jouw merk net even verder gaat dan standaard buitenreclame? Door creativiteit, timing en premium uitvoering te combineren, creëren we écht impact. HUB denkt graag mee over placemaking en andere creatieve out of home-mogelijkheden om jouw merk op een unieke manier te presenteren.