Duurzaamheid

Met Giant Posters hebben wij niet alleen een grote impact op jouw doelgroep, maar ook op de maatschappij. Daarom vinden wij het belangrijk om ons in te zetten voor een aanzienlijke verkleining van onze ecologische footprint.

Geprint op ECHO® – perfect recyclebaar

Giant Poster materiaal

 

Onze Giant Posters worden geprint op ECHO® – 100% recyclebaar materiaal. Volledig vrij van PVC en gemaakt van PET-flessen.

We kunnen het ECHO®-materiaal van jouw Giant Poster omzetten in diverse merkproducten zoals tassen en hangmatten. De ultieme duurzame giveaway voor een sterke merkactivatie.

En een goede aansluiting op de recyling- & upcyclingtrend, passend bij de duurzaamheidsambitie van een merk of bedrijf.

kpn_den-haag_gravenstraat-5_12

Wist je dat blowUP media in de Benelux sinds de start met ECHO®-materiaal (sinds september 2016) tot nu maar liefst 90 ton aan petflessen in Giant Posters heeft verwerkt? En er is circa 100 ton PVC bespaard.

Alle Giant Posters worden na afloop van campagnes ingezameld, en ook het afval tijdens het productieproces wordt verzameld. Er wordt alleen inkt op waterbasis met het ÖKOTEX- milieulabel gebruikt. Daar zijn wij natuurlijk best een beetje trots op!

echo-screenshot

Partnership met Justdiggit

blowUP media is trotse partner van Justdiggit, een non-profit organisatie die op missie is om Afrika te vergroenen en zo de aarde weer af te koelen.

justdiggit_utrecht_hoog-catharijne_south-mile-pillars_03

Samen kunnen we een positief effect

hebben op het klimaat

 

Wij steunen klimaatbeschermingsorganisatie Justdiggit pro Bono door hun campagnes te tonen op onze digitale schermen.

De campagnes van Justdiggit worden getoond in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Onze digitale schermen in 13 grote Europese steden – met een enorm bereik van 337,2 miljoen contacten per jaar – zorgen voor maximale bekendheid voor de missie van Justdiggit.

Het is mogelijk om de planeet weer te vergroenen en af ​​te laten koelen, en wij leveren daar graag een positieve bijdrage aan.

justdiggit_knokke_lippenslaan-260_01

GreenTech verticale tuin in Knokke

The Green: DOOH scherm in 100m2 verticale tuin met CO2-absorberende planten

The Green in Knokke biedt adverteerders de mogelijkheid om hun merk te activeren met opvallende content, om hun doelgroep aan de Belgische kust te bereiken. Levende groene kunst maximaliseert visuele impact, helpt bij de strijd tegen het verminderen van de hoeveelheid kooldioxide in de atmosfeer en draagt ​​zo bij aan een beter klimaat. Door deze verticale tuin aan de Lippenslaan in Knokke, wordt zo’n 1.000 kilo netto CO2 per jaar geaborbeerd. De 14 verschillende soorten planten kunnen de biodiversiteit in de stad stimuleren door lokale vogels en insecten aan te trekken.