Steigerdoekreclame in Amsterdam
niet meer mogelijk per 1 januari 2021

Steigerdoekreclame in Amsterdam niet meer mogelijk per 1 januari 2021

 

Het doek valt. Na 18 jaar steigerdoekreclame te hebben aangeboden in Amsterdam, is dit per 1 januari 2021 niet meer mogelijk. Het huidige stadsbestuur heeft besloten steigerdoekreclame te verbieden, omdat het minder reclame in de openbare ruimte wil. Dit besluit is onderdeel van een breder pakket aan maatregelen.

Uiteraard vinden wij dit erg jammer. Niet alleen voor onszelf, maar zeker ook voor al onze partners. Want via onze renovatiesponsoring hebben we de afgelopen jaren honderden – veelal monumentale – panden helpen opknappen. blowUP media heeft zich altijd ingezet voor een leefbare en duurzame stad mét internationale allure. Want steigerdoekreclame hoort natuurlijk thuis in een wereldstad als Amsterdam. Volgens onderzoek van de gemeente zelf denken de meeste Amsterdammers daar ook zo over (bron: Movares).

Impact maken doe je niet alleen
De projecten van de afgelopen 18 jaar waren nooit mogelijk geweest zonder onze trouwe partners. Samen met printers en montageteams kunnen wij het straatbeeld elke dag een beetje mooier en spannender maken. Wij zijn erg trots op onze partners, die met hun snelheid, flexibiliteit en professionaliteit onze projecten continue mogelijk maken. We zullen er dan ook alles aan doen om de impact van deze beslissing ook voor hen te beperken, door onze volle inzet op productontwikkeling en uitbreiding van steigerdoekreclame in andere grote steden.

Ondanks het besluit van het huidige gemeentebestuur in Amsterdam blijft onze motivatie voor groei en vooruitgang onverminderd groot. Zo zien we de behoefte van adverteerders juist groeien, om lokaal of in andere steden op een impactvolle manier aanwezig te zijn. Daarbij gaan we natuurlijk door op de ingeslagen weg van de verdere digitalisering en duurzaamheid. Zo blijven we investeren zoals we gedaan hebben bij de ontwikkeling van ons PVC-vrije doek, ECHO®, waarmee in drie jaar tijd 20.000 kilo PVC is bespaard. Ook blijven we onze media inzetten voor kunstprojecten en blijven we betrokken als partner van Justdiggit en andere non-profitorganisaties.

We gaan onze doeken in Amsterdam enorm missen, maar zien uit naar alle innovaties, samenwerkingen en een prachtige toekomst. Ik weet zeker dat we met het hele blowUP media team deze beslissing van de gemeente hebben weten om te zetten in een nog sterkere drive om adverteerders en mediarelaties oplossingen te bieden op het grootste formaat en met de meeste impact. Om zo samen met grote merken ook in 2021 een echte emotionele connectie te blijven maken met mensen, in Amsterdam en de rest van Nederland.

Dank voor al jullie support,

Ernst Vos
Managing Director blowUP media Benelux